Thursday , 23 November 2017 / پنج شنبه , ۲ آذر ۱۳۹۶
آخرین اخبار

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

 

در این پست از سایت biaush.ir  قصد داریم تا شما دوستان و همراهان همیشگی را با برند سازی بازاریابی محتوایی بیشتر آشنا  کنیم.در ادامه این مطلب به ۵ نکته برای شروع بازاریابی محتوایی و برند سازی میپردازیم.

 

Internet Branding 1134x641 بازاریابی محتوا چیست؟

 اینجا کلیک کنید

Content Marketing یا بازاریابی از طریق محتوا یکـی از جدیدترین شیوه های برقراری رابطه با کاربران و مشتریان است . بعضی از برندها به جای آن که برای نمایش تبلیغات خود در سایت های ایـن ترنتی دیگـر هزینه کنند به بازاریابی محتوا رو آورده اند. بودجه ای که برای تهیه و نمایش تبلیغات ایـن ترنتی اختصاص دهده بودند را صرف تهیه و طراحی سایت کـرده و عده ای را برای جمع آوری مقالات ویا استخدام کارشناس برای پاسخگویی به مشتریان می کنند.

بازاریابی محتوا چیست؟

یعنی تهیه و انتشار انواع گوناگون محتوایی مثل محتوای متنی؛ تصویری و یا فیـلم یی مرتبط با حوزی کار به منظور جذب؛ تمالک و درگیرنمودن جامعه با هدف خلق ارزش از جامعه.

شما حالا در بازاریابی محتوایی شرکت طراحی سایت مبنا قرار گرفته اید! به عبـار ت دیگـر شرکت طراحی سایت مبنا کوشش کـرده هست با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط به سایت و طراحی سایت با طراحان سایت و وب سایت نویسان جامعه رابطه اثر گذار ی برقرار نماید و ایـن یک نمونه ی دقیقی از بازاریابی محتوا است .

چنانچه زمینه ی کار شما در زمینه ی طراحی سایت هست شما نبایستی در زمینه ی هنرهای رزمی محتوا تولید بکنید . چرا که هیچ ربطی به ندارند و تمام هزینه ای که برای بازاریابی محتوا کـرده اید بدون هیچ ثمره مثبتی از بین خواهد رفت.

برند همراه اول سایتی برای خود راه اندازی کـرده و در حوزه ی کار خود محتوا تولید می نماید . به ایـن ترتیب جدا از آن که اشتغال زایی شده تعداد مطالب زیادتری به نام همراه اول در ایـن ترنت پخش می شود .

وب سایت ninisite مثال دیگـر ی از بـار زاریابی محتوا است . در ایـن سایت بخوبی از ایـن بازاریابی استفاده کـرده اند و مادران وپداران می توانند از آن ها بهره ببرند. در ایـن سایت پارت هایی برای تبادل نظـر ؛ سوال و جواب و کلوب وجود دارد که اکثر کاربران می توانند جواب و نیاز های خود را در همین کلوب و سوال و جواب بدست بیاورند.

سایت دیگـر کلوپ مشتریان سایت شرکت ویتانا است . ایـن سایت به غیر از تولید محتوا به سوال و جواب می پردازد. مادرها پرسشها خود را مطرح می کنند و متخصصین به آن ها جواب می دهند. همچنین برای نام متخصصین بر سر زبان ها می افتد و بر تعداد مراجعه کنندگانشان اثر مثبت خواهد داشت.

از جمله شرکت های دیگـر که از ایـن تکنیک استفاده می کنند شرکت ماکروسافت هست ایـن شرکت بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را صرف ایـن شیوه ی نوین می نماید .

 

۵ نکته برای شروع بازاریابی محتوا

۱٫شروع وسائل یابی با محتوا: نقطه ی شروع وب سایت خودتان است . وب سایت هر شرکتی مکانی هست که مشتریان بـار ی جستجو اطلاعات به آن مراجعه می کنند. بعد از کامل بودن اطلاعات مطمئن شوید.

۲٫اطلاعاتی را تولید بکنید که پوشش عمومی داشته باشد: بهتر هست برای خریدن زمان از بانک اطلاعاتی و یا کتابخانه مقلات آموزشی و تحقیق ی استفاده بکنید . در زمان ویرایش و تدوین نیاز های مشتریان را مد نظـر داشته باشید. و پارت هایی را که مشتری را از خرید منصرف می نماید را پاک بکنید .

۳٫تدوین پرسشها و جواب ها برای ایده سازی محتوا:در بازاریابی محتوا بایستی به مشتری بینش و اطلاعاتی را که نیاز دارند عرضه کنیم. بطور مثال شرکت طراحی سایت مبنا با بـار گذاری مقاله ها و فیـلم ها برنامه نویسیHTML آموزش می دهد.

۴٫برای بازاریابی محتوا اول یک وب سایت و پس یک وبلاگ ایجاد بکنید : بعد از تولید محتوا وبلاگ نویسی را شروع کنید. برای بازاریابی محتوا شما بایستی از سئو استفاده بکنید و وبلاگ را بر روی سایت میزبانی بکنید . بطور منظم سایت شما بایستی به روز شود تا برای کاربران و مشتریان مطالب تازه برای مطالعه وجود داشته باشد. لینک وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی منتشر بکنید .اصول و ارزش برند سازی,روش انتخاب نام برای یک برند,برندسازی,انتخاب رنگ در برند سازی,پرسنال برندینگ,مزیت های برند سازی,بازسازی برند

۵٫به اصول گرامری و تلفظی دقت بکنید : محتوا بایستی دارای ادبیات درست و دارای ساختار و ویرایش مناسب؛ خوانا و گویا باشد. غلط تایپی و گرامر ضعبف مخاطبان را از خواندن باز می دارد.

 

برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟

brand 448x250 بازاریابی محتوا چیست؟

برندسازی یا برندینگ (Branding)؛ بحث داغی که در همه‌ی جلسه‌های کاری و ضروری شاپ‌ها و پارکینگ‌های شرکت‌های متفاوت و هر جای دیگـر …؛ توسط مدیران هر مجموعه‌ای تا دلتان بخواهید شنیده می‌شود که بسیار با ارزش هست و بایستی به آن دقت کنیم و بودجه خرج کنیم و…

در کشور ما حرف از برندسازی و برندینگ و مشاوره آن کم نیست. به قول یکـی از دوست ها : “یکـی بود یکـی نبود؛ یه کشوری بود که مشاورای برندینگش از برنداش بیشتر بودن…!”

بماند که بسیار ‌ها هنوز نمی‌دانند که برند و برندینگ؛ تنها طراحی لوگو و انتخاب فونت ساوقتی نیست!

نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان آسان ایـن هست که شما قرار هست “ذهنیت” مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید؛ ویِژه شوید و بنا به دلایلی؛ کسانی (ویِژه یا عام) به سمت شما بیایـن د و سراغ برندهای دیگـر نروند.

در تمام ایـن مسیر؛ همه‌ی اِلِمان‌های بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان؛ تنها و تنها یک وسائل برای برندینگ می باشند و نه کل برندینگ!

از کجا شروع کنیم؟

دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید؛ برای ایجاد برند؛ ۸ وسائل در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان رابطه برقرار کـرده و یک برند پر قدرت در بازار بسازند:

تبلیغات

روابط عمومی

پیشبرد فروش

بازاریابی مستقیم

فشیوه شخصی

بسته بندی

رویدادها و اسپانسرینگ

خدمات مشتری

به طور کلی برندینگ؛ فرآیندی هست که در طی آن به اهمیت احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد؛

بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و بقیه ذی نفعان افزوده شدن می‌یابد.

به اعتقاد بزرگان عرصه برندسازی یا برندینگ:

برندسازی یا برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست . هر قدر تعداد ایـن پیام‌ها بیشتر و محتوای آن‌ها مطلوب تر باشد؛ نام تجاری پر قدرت تر خواهد شد.

اَل ریس؛ لورا ریس؛ سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

برندینگ دانشی هست که با برتری دادن به یک برند (Brand) سبب افزوده شدن اعتبـار و شهرت آن برند در بازار رقابت می شود ؛ اعتبـار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فشیوه بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود؛ به زبان دیگـر   برندسازی شیوه هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت است .

 

برندینگ یا برندسازی؛ وسائل یست برای بدست آوردن برتری در بین رقبا.برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی ویِژه و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است؛ برندسازی مسیری هست که به واسطه آن مشتریان؛ محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

با ما همراه باشید تا شما دوستان را با خصوصیات  مهم جهت انتخاب یک نام تجاری موفق بیشتر آشنا کنیم.همچنین در سری مقالات برند سازی به ۱۰ گام برتر جهت بازسازی برند میپردازیم.

 

منبع

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوپروب close
خرید بک لینک