Tuesday , 23 January 2018 / سه شنبه , ۳ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

قبر مخفی زهرا(س) التیام دل مادران شهدای مفقودالاثر/ چرا به حضرت زهرا(س) «صدیقه» می‌گویند؟!

قبر مخفی زهرا(س) التیام دل مادران شهدای مفقودالاثر/ چرا به حضرت زهرا(س) «صدیقه» می‌گویند؟!

n00479486 b قبر مخفی زهرا(س) التیام دل مادران شهدای مفقودالاثر/ چرا به حضرت زهرا(س) «صدیقه» می‌گویند؟!

تیم فرهنگ جهان نیوزـ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به آن پرسش که چرا به حضرت زهرا(س) «صدیقه» می‌گویند، اظهار داشت: «صدّیق» صیغه مبالغه می باشد. «صادق» اسم فاعل معمولی می باشد. به نظر تو چرا به حضرت زهرا(س) «صادقه» نمی‌گویند؟ در صورتی که می‌گفتند صادقه، یعنی زبان راستگویی داشت و همچنین آن معنا به مسائل دیگر نشر پیدا نمی‌کرد.

او همچنین اظهار داشت: چرا به حضرت زهرا(س) «صدیقه» می‌گویند؟ زیرا و به درستی که که ایشان ظاهر، باطن، گفتار، عملش، فکرش، نیتش، اندیشه‌اش همه با هم الهی می باشد و همچنین تفاوتی در گفتار و همچنین فعلش، در باطن و همچنین ظاهرش دیده نمی‌می شود و همچنین به قول قدیمی‌های تهران یک آدم راست حسینی که اصلا شیله پیله در وجودش نبود. آن می باشد معنای صدیقه!

آن استاد اخلاق در مورد حجاب فاطمه زهرا(س) و همچنین نحوه حضور ایشان در صحنه اجتماع و همچنین نحوه برخوردش با مردان نامحرم عنوان کرد: اسلام با بیرون رفتن زن مخالف نیست، در مورد صدیقه کبری(س) هم نگفته‌اند که دائم در منزل و خانه می‌نشسته می باشد، بالاخره ایشان صله رحم می‌کرد و همچنین به منزل اقوام خویش یا منزل و خانه خانم‌هایی که با آنها در ارتباط بود، می‌رفت. بنابراین اسلام، جلوی بیرون رفتن زن را از منزل نگرفته و همچنین ممنوع نکرده می باشد.

او همچنین ادامه داد: اسلام حرف‌زدن با مرد  غریبه را به وسیله زن منع نکرده می باشد. در صورتی که آن‌روش بود، زن تنها و فقط می‌توانسته بود با محارم خود سخن بگوید، اعم از پدر، همسر، برادر، دایی، عمو و همچنین…،‌ لیکن اسلام جهت بیرون رفتن زن، حدود قرار داده می باشد. آن حدود را در سوره مبارکه نور می‌توانید ملاحظه کنید که از مجموع آن هم آیات بهره بری و استفاده می‌می شود زن به گونه‌ای بیرون برود و همچنین بیاید که هیچ نامحرم بی‌دین پستی هم، چشم طمع به آن هم نداشته باشد. آن بهترین نوع حجاب می باشد.

انصاریان تصریح کرد: بنابراین هنگام و زمانی که خانمی به بیرون از منزل می‌رود طوری سخن بگوید که؛ «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَو همچنینْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» افرادی که دلشان بیمار شهوات جنسی و زناشویی و جنسی می باشد به گونه‌ای زن را ببینند که محرّک غرایض جنسی و زناشویی و جنسی نامحرم نباشد، لذا اینجا با آن نقطه‌پردازی قرآن وظیفه واجب زنان در بیرون رفتن در نوع پوشش و همچنین در نوع رو گرفتن معلوم می‌می شود که زیبایی‌های چهره او در ترکیب پیشانی، ابرو، چشم‌ها، لب و همچنین چانه، زیبایی معلوم نباشد.

او همچنین تصریح کرد: همچنین لباس زن، لباس تحریک‌آمیزی نباشد و همچنین بنابر فرموده حضرت رسول(ص) بدن‌نما و همچنین آشکارکننده نباشد. پس زن می‌تواند بیرون از منزل برود، در حالی که با رفتن و همچنین برگشتنش احدی را حتی در نیت باطلش، آلوده به گناه نکند.

آن استاد اخلاق با اشاره به نحوه سخن گفتن زنان با مردان نامحرم گفت: زن می‌تواند با نامحرم سخن بگوید ولی باید توجه داشت حرف‌های درست و همچنین حسابی! می‌تواند با استادش صحبت کند، مطلبی را بپرسد و همچنین مشکل علمی‌اش را حل کند، می‌تواند از سوپرمارکت نزدیک محله خرید کند با رعایت شرطی که قرآن کریم معرفی می‌کند و همچنین می‌فرماید: با صدای صد در صد طبیعی صحبت کند؛ یعنی با عشوه‌گری، طنازی، نازک‌کردن و همچنین ریتم دادن صدا در مرحله‌ای که طرف مقابل را به گناه بکشد -حتی در درون خویش- صحبت نکند.

او همچنین در پاسخ که در صورتی که بخواهیم عزاداری در خور شأن حضرت زهرا(س) داشته باشیم حال آنکه در بعضی از هیأت‌ها نقش سخنران کمرنگ شده و همچنین اکثرا و بیشتر به مداحی و همچنین ستایش‌گری می‌پردازند، خاطرنشان کرد: مداحی خوب، چیزی می باشد که ائمه ما آن هم را امضاء کرده‌اند. نباید با مداحی مخالفت کرد. منبری یا مداح نه‌تنها در جلسات صدیقه کبری، بلکه در تمام جلسات اهل‌بیت(ع) بایستی و حتما گفتاری متین در چارچوب قرآن و همچنین روایات داشته باشند و همچنین مداح‌ها بایستی و حتما قوی‌ترین و همچنین پر مفهوم‌ترین اشعار را بخوانند.

انصاریان ابراز داشت: در مسأله گریه کردن و همچنین سینه زدن در سوگ ائمه اطهار(ع) حدی جهت آن هم گفتن نشده می باشد؛ فردی طبعش می‌کشد بلندبلند گریه کند، امام و پیشوا صادق(ع) می‌فرماید: خداوند تبارک و تعالی آن گریه‌اش را رحمت کند. کسی هم نمی‌تواند بلندبلند گریه کند، آرام گریه می‌کند، کسی نمی‌تواند گریه کند، متأثر می‌می شود. خداوند متعال همه را می‌پذیرد نمی‌قدرت به هیچ‌یک از آنها ایراد گرفت.

آن استاد اخلاق گفت: در صورتی که مداح نباشد خیلی از گویندگان، هنر گریان شهروندان و مردم شهر و همچنین به عزاداری آوردن شهروندان و مردم شهر را ندارند، لذا مداحی بایستی و حتما باشد. کنارش علم هم بایستی و حتما باشد آن دو همدیگر را تکمیل می‌کنند. آنکه انسان در جلسات برود، هم معارف الهی را یاد بگیرد، هم حال عزاداری یا حال خوشحالی را در شهادت‌ها و همچنین تولدها پیدا کند و همچنین به نظر بنده نباید به اصل مسأله مداحی هیچ ایراد گرفت. البته من آن پیشامد جدید را در یک همایش قرآنی مطرح کردم، ولی باید توجه داشت بعضی از روزنامه‌ها کمی جاده خاکی زدند و همچنین آن هم چیزی را که در ذهن من نبود، از خودشان درآوردند و همچنین گاهی هم با اسم به دیگران نسبت داده‌اند. آن کار خیلی زیاد زشتی می باشد. آن خلاف مخبر بودن پروردگار می باشد.

حجت الاسلام قرائتی:

حجت‌الاسلام محسن قرائتی استاد و همچنین مفسر قرآن کریم در ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) در یادداشتی جهت خبرگزاری فارس به گفتن اوصاف آن هم حضرت پرداخت.

نام‌­هایی که نشان‌دهنده ویژگی‌‌های حضرت خواهند بود

بسم الله الرحمن الرحیم

امام و پیشوا صادق(ع) می‌­فرمایند:‌ فاطمه(س) نزد خداوند نُه نام دارد: فاطمه، صدیقه، (خیلی زیاد راستگو)، مبارکه (پربرکت)، طاهره (پاکیزه)، زکیه (وارسته)، راضیه (خرسند)، مرضیه (پسندیده)، مُحدَُثه (آن هم که با او سخن گفته شد)، زهرا (درخشنده). آنگاه به راوی فرمودند: فاطمه یعنی بریده شده از شرور. خداوند او و همچنین دوست‌‌دارانش را از آتش دوزخ دور ساخته می باشد. (بحار، ج۴۳،ص۱۲)

دختری که پدر او را مادر خطاب می‌کرد

بانوی یگانه عالم از چنان مرتبه والایی برخودار می باشد که پدر بزرگوارش رسول خداوند تبارک و تعالی بارها فرمود: «فداها ابوها» (پدرش به فدایش باد.) در صورتی که در قرآن سخن از احسان به والدین می باشد، او به قدرى به پدر احسان مى‌‏کند که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در مورد او مى‏‌فرماید: «امّ ابیها»: تو مادر پدرت هستى.

پیامبری که اسوه بندگی و همچنین قرب الهی می باشد، هرگاه مشتاق بوی بهشت می‌‌شد او را می‌‌بوئید و همچنین می‌‌بوسید.

ایشان کسی می باشد که در روز مباهله، همراه با فرزندان و همچنین شوهر یا همسر خود در کنار پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله بودند.

در بخشش و همچنین کرامت

در شب عروسى، زمانی که فقیرى پیراهن کهنه‌‏اى درخواست کرد، به یاد آیه‏ «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ …» پیراهن عروسیش را به او بخشید.

در عفت

جهت سخن گفتن با نابینا،‌ محجبه رفت و همچنین در پاسخ به سئوال پدرش راجع به آن موضوع فرمود: گرچه ما را نمی‌بیند، لیک من او را می‌‌بینم.

در صداقت

عایشه می‌‌گوید: بعد از پدرش هیچکس را راستگوتر از فاطمه نیافتم و همچنین در روایات، بهترین نمونه‏‌ صدّیقه، فاطمه‏‌ زهرا(س) معرّفى شده می باشد.

در دانش

در خطبه فدکیه اصول و همچنین فروع دین در بین کلماتش زیرا و به درستی که جواهر می‌‌درخشد و همچنین کتابى به نام مصحف دارد که امامان معصوم(ع) گاهى براى کسب اطلاع از بعدی به آن هم کتاب رفت و آمد و مراجعه مى‏‌کردند.

در شجاعت و همچنین حمایت از امام و پیشوا زمانش

کدام زنی را سراغ دارید که جهت دفاع از شوهر ‌و همچنین بهتر بگوییم امامش تا سر حد جان،‌ مایه بگذارد و همچنین باز خود را مقصر دانسته و همچنین از کوتاهی خود شرمسار باشد. آن هم کسی که بعد از وفات پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله(ص)، به در منزل و خانه‏‌هاى شهروندان و مردم شهر مى‏‌رفت و همچنین مى‏‌گفت: مگر نبودید و همچنین نشنیدید که رسول خداوند تبارک و تعالی در غدیر خم چه فرمود؟ «مَن کنتُ مولاه فهذا فعلىّ مولاه» هر که من مولاى اویم، علىّ مولاى اوست.

در مقامش

همین بس که عطیه خداوند تبارک و تعالی به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می باشد: «إِنَّا اعطیناک الکوثر» کوثری می باشد که نسل کثیر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله از طریق اوست.

در میان چهارده معصوم، وجود یک زن مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری بود. وجود حضرت زهرا(س) الگویى بود که به زنان ثابت می شود آنچه اسلام مى‏‌گوید قابل عمل می باشد. نه تنها زهرا(س)، بلکه دخترش حضرت زینب(س) نیز الگوى زنان تاریخ می باشد.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله اکرم(ص) براى بعد از خود علامت‏‌هایى قرار داد که هرگاه شهروندان و مردم شهر دچار حیرت و همچنین سرگردانى شدند به آنها نظر کنند و همچنین حقّ را بشناسند؛ اوّلین آنها حضرت زهرا(س) می باشد که در مورد‏‌اش فرمود: رضاى او رضاى من و همچنین غضب او غضب من می باشد.

حضرت مهدى(عج)مى‏‌فرماید: «و همچنین فى ابنة رسول الله لى اسوة حسنة» (بحار، ج ۵۳، ص ۱۸۰) دختر رسول خداوند تبارک و تعالی، الگوى نیکوى من می باشد.

منزل و خانه‌ زهرا(س) منزلگاه اهل بیت(ع)

منزل و خانه‌ زهرا(س) منزلگاه اهل بیت(ع) می باشد. بعد از نزول آیه «و همچنینَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ»(طه، ۱۳۲) تا چند ماه رسول خداوند تبارک و تعالی(ص) هنگام صبح در منزل و خانه فاطمه زهرا مى‏‌آمد و همچنین مى‏‌فرمود: «الصلاة الصلاة» تا به شهروندان و مردم شهر اعلام کند اهل بیت من آن هم کسانى خواهند بود که در منزل و خانه على و همچنین فاطمه خواهند بود.

«الْجار ثُمَّ الدَّار» پیامی از حضرت زهرا(س)

در قنوت تنها و فقط به فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن خود و همچنین حاجات خود نباشیم. حضرت زهرا(س) مى‏‌فرمود: «الْجار ثُمَّ الدَّار» ابتدا به فکر کردن و اندیشیدن کردن و اندیشیدن همسایه‏‌ات باش آنگاه خانواده خود. زیرا خداوند وعده فرموده می باشد کسى که براى دیگران دعا کند خداوند حاجات خود او را هم برآورده مى‏‌سازد.

مگر نه آنکه در مورد‌ او و همچنین شوهر و همچنین فرزندانش نازل شد: «و همچنینَیُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ و همچنینَلَو همچنینْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ» (حشر/۹) ما هم بایستی و حتما چنین باشیم. با وجود گرسنگی خود و همچنین فرزندانشان هر آنچه داشتند، ایثار کردند. نه یک روز، نه دو روز؛ سه روز!

در عبادت خداوند تبارک و تعالی همین بس که آن هم‌قدر در محراب عبادت ‌ایستاد که پاهایش ورم ‌کرد: «حتّی تورّم قدماها»

در صورتی که نتوان به مقام فاطمه زهرا(س) رسید، ولى به مقام دختر کنیز او فضه که مى‏‌قدرت رسید، در تاریخ مى‏‌خوانیم: آن بانوى گرامى بیست سال شمسی تمام گفت‌وگوهایش را در قالب آیات قرآن گفتن مى‏‌کرد.

حضرت زهرا(س) در خطبه معروف خود فرمود: فلسفه و همچنین دلیل نماز پاک شدن روح از تکبر می باشد. در نماز بلندترین نقطه بدن که پیشانى می باشد، روزى سى‌وچهار بار بر زمین ساییده مى‏‌می شود تا در انسان تکبّرى باقى نماند.

شهری که بنیان حکومت اسلامی بود ولی باید توجه داشت در آن هم به اهل بیت جفا شد

مدینه شهرى که در غربت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله(ص) حضرت را با آغوش باز پذیرفتند. هنگام ورودش سرود خواندند، از آن هم بزرگوار استقبال شایانى کردند. حضرت را یارى کردند، منزل و خانه‏‌هاى خود را در اختیار مهاجران گذاشتند، رسول خداوند تبارک و تعالی(ص) را در جبهه‏‌ها و همچنین جنگ‏‌ها یارى دادند. پیام حضرتش را به اطراف رساندند.

شهرى که بنیان حکومت اسلامى در آن هم ریخته شد. ولى در همین شهرستان امامان ما شهید شدند. جنازه‏ تبریک و مبارک امام و پیشوا حسن مجتبى(ع) تیرباران شد، فاطمه زهرا(س) در آن هم کتک خورد و همچنین اشک‌ها ریخت و همچنین خطبه‏‌ها خواند.

در آن شهرستان، زیارتنامه فاطمه زهرا(س) را هم در مسجد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله مى‏‌خوانیم و همچنین هم در قبرستان بقیع. زیرا و به درستی که قبر فاطمه زهرا(س)  مفقودالاثر می باشد! گویا خداوند براى تسلیت قلب کسانى که عزیزان خود را در جبهه‏‌هاى جنگ از دست مى‏‌دهند و همچنین حتى از جنازه‏ فرزندشان خبرى ندارند، چنین مقرر داشته که از قبر دختر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله(ص) نیز خبرى نباشد!

در صورتی که از حضرت بارگاه و همچنین نشانی نیست سوره کوثر همه جا هست

در صورتی که بر قبر شریف فاطمه زهرا(س) بارگاه و همچنین نشانه‏‌اى نیست، در عوض سوره کوثر همه جا هست. صحن و همچنین سرا اثرى جمادى می باشد، ولى از ذریه و همچنین فرزندان فاطمه(س) آثار معنوى و همچنین انسانى و همچنین مکتبى به جاى مانده می باشد.

از قبر امّ الائمه(ع) خبرى در دست نیست ولى از ناله‏‌هاى آن هم بانو و همچنین خطبه‏‌ها و همچنین کلمات و همچنین فرزندانش، صدها خبر در دست می باشد. از شخص فاطمه زهرا(س) بى‌خبریم، ولى از فردی یا شخصیّت حضرتش خیر.

سؤالاتی که بایستی و حتما تاریخ پاسخگو باشد

حضرت زهرا(س) وصیت مى‏‌کند که شب مرا غسل دهید و همچنین به خاک بسپارید! او مى‏‌خواهد با دنیا حرف بزند و همچنین بگوید: مگر من دختر نبوت، همسر ولایت، مادر امامت نبودم!؟ چرا بایستی و حتما قبرم مخفى باشد؟

مگر من تنها یادگار محمد(ص) که وارث ابراهیم و همچنین نوح و همچنین موسى و همچنین عیسى(ع) می باشد، نیستم؟

مگر من مصداق آیه‏ تطهیر و همچنین سوره‏ کوثر و همچنین سیدة نساء العالمین نبودم؟

مگر پدرم رسول خداوند تبارک و تعالی (س) نفرمود: فاطمه پاره‏ تن من می باشد، هر که او را آزار دهد مرا آزرده و همچنین هر که مرا بیازارد خداوند تبارک و تعالی را به غضب آورده می باشد؟! (الغدیر، ج۷، ص۲۳۲)

مگر پدرم هنگام بازگشت از سفر، اول به دیدن من نمى‏‌آمد؟ (بحارالانوار، ج۴۳، ص۳۰)

مگر وقتى وارد مى‏‌شدم پدرم به احترام من نمى‏‌ایستاد؟ (اعلام الورى، ص۱۵۷)

مگر فرزندم حسین، روز عاشورا دلیل زیر بار زور نرفتن خود را تربیت در دامن من ندانست؟

«هیهات من الذلّة … حجور طابت و همچنین طهرت»

مگر براى سیر کردن محرومان و همچنین گرسنگان گردنبندم را نفروختم؟ (بحارالانوار، ج۴۳، ص۵۶)

مگر همه‏ امامان از فرزندان من نیستند؟

مگر پدرم آن همه سفارش مرا نکرد؟

مگر باردار نبودم و همچنین فرزندم را سقط کردند؟

مگر داغدار نبودم؟ و همچنین مگر جوون نبودم؟

پس چرا بایستی و حتما وصیت کنم قبرم مخفى باشد؟ و همچنین کسى براى تشییع جنازه‏‌ام نیاید؟

منتظریم، تاریخ جواب بدهد!

منبع: فارس

قبر مخفی زهرا(س) التیام دل مادران شهدای مفقودالاثر/ چرا به حضرت زهرا(س) «صدیقه» می‌گویند؟! در تاریخ ۱۲ March 2016 | 4:03 pm نشر یافته شده شده می باشد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوپروب close
خرید بک لینک