Thursday , 21 September 2017 / پنج شنبه , ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
آخرین اخبار

چگونه فروش خود را بدون تبلیغات افزایش دهید؟

در سال ۲۰۱۰ کمپانی کوچک مستقر در کالیفرنیا به نام اینستگرام درهای خودرا جهت شروع یک کسب کار گشود. این مجموعه که سرمایه بسياري نداشت، تنها با داشتن چهار کارمند دیدگاهي مبنی بر شکست کداک را در سر می‌پروراند. این از نظر افراد دیگر ممکن است خیلی عملی به نظر نمی‌رسید اما ۱۸ ماه بعد این کمپانی ۴ نفره که دیگر ۱۴ کارمند داشت به قیمت یک میلیارد دلار فروخته شد.

1000353 چگونه فروش خود را بدون تبلیغات افزایش دهید؟
طراحی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز,طراحی سایت فروشگاهی,فروش فروشگاه اینترنتی,خرید فروشگاه اینترنتی

این معلت ه توانست تیترهای جهان را تغییر دهد. اینستاگرام تحول تازه‌ای در صنعت دیجیتال با به همراه داشت. این محصولات همگام با نسلی که عادت کرده بود هر تصویر ی را با آیفون ضبط نماید حرکت می‌کرد و کارکرد این دوربین‌ها آن‌قدر خوب بود که عکس‌های گرفته شده بوسیله هر شخص مبتدی را به عکس‌های حرفه‌ای تبدیل می‌کرد.

اجازه دهید کمی به عقب برگردیم. در سال ۲۰۰۳ شرکـت کوچک سازنده بازی‌های تلفن همراه در فنلاند شروع به کار کرد. با سرمشق گرفتن از شرکت هاسبرو که در آمریکا یکی از غول‌های سازنده بازی‌های دیجیتالی بود؛ تصمیم گرفت تا یک گیم ساده، سرگرم‌کننده و ارزان ایجاد نماید . نوکیا هم با کار در همین کشورتوانسته بود به سلطه جهان ی در صنعت دیجیتال دست یابد؛ اما این شرکـت آمده بود تا از تلفن‌های هوشمند طبق پلت فرم خودشان مصرف نماید . شش سال بعد مجموعه راویو بازی پرندگان خشم گین یا انگری‌برد مشهور را ارائه کرد. در ماه می‌۲۰۱۲ این مجموعه اعلام کرد که از این گیم یک میلیارد نسخه دریافت شده است.

اینستگرام و انگری‌برد پدیده‌های منحصربه فردی نیستند. مثال‌های بسياري از این قبیل مانند اسکایپ سایت‌های زیاد دیده شده فروش آن‌لاین، با داستان‌های مشابه این‌چنینی در جهان ی ارتباطات از راه دور وجود دارند. مجموعه ‌های تازه تاسیسی که با وجود داشتن شانس، برای رسیدن به موفق یت در مساوی کمپانی ‌های شناخته شده ماهر قد علم می‌کنند.

تمام کمپانی ‌های نامبرده تنها با یک ایده شروع به کار کرده ‌اند. می‌توانید تصور بکنید که رقابت با بزرگ‌ترین شرکـت ‌های جهان می‌تواند چقدر سخت باشد؟ قابل ذکر است که پیدا کردن ایده راحت‌ترین بخش کار است، بخش سخت کار این است که بتوانید کاری بکنید تا مجموعه شما به این باور برسد.

در سال ۲۰۱۰ روی دیوار دفتر مرکزی سایت فوق موفق این عبارت نوشته شده بود: «عملگرا بودن خوب از ایده‌آل‌گرا بودن است» مفهوم ضمنی این شعار این است که شما باید ایده‌ها را قبل از اینکه منسوخ شوند باور بکنید و به کار ببندید.

بزرگ‌ترین رویای من به عنوان بچه، ی ۸ ساله بودم برآورده شد. آرزوی من بازدید از آزمایش گاه تحقیق و گسترش مجموعه لگو(یک کمپانی زیاد دیده شده تهیه اسباب بازی) بود تا به جایی بروم که اسباب بازی‌ها قبل از راه پیدا کردن به بازار ساخته می‌شوند. هرگز ملاقاتی که با طراح اصلی شرکـت لگو را وقتی قطار ش را به من نشان داد فراموش نخواهم کرد. برای من این جالب‌ترین چیزی بود که تا آن زمان دیده بودم.

از او پرسیدم که چه زمانی می‌توانم این اسباب گیم را خریداری کنم؟ و او جواب داد: «حدود سه سال بعد» این جواب جهت من خیلی مبهم بود؛ مگر چقدر امکان داشت که ورود این اسباب گیم به بازار طول بکشد؟ جواب او زیاد آسان بود: «چون این‌جا شرکت لگو است.» چند سال بعد لگو به بیشترین افت فروش خود نسبت به قدیم رسید. این اتفاق در همان سال‌هایی افتاد که بازی‌های رایانه ی در حال تسخیر بازار بودند. این امر باعث شد که شرکـت لگو بازه زمانی برای پروگرام ‌ریزی تحقیق توسعه خود را از بیست سال به سال آینده محدود نماید .

یکی دیگر از شعارهای این وب سایت اینترنتی می‌گوید: «سریع حرکت کن ساختار فعلی را بشکن.» صد برند بیان معرفی شده توسط مجله فورچون نه فقط به این عبارت پایبندند، بلکه این را در عمل نشان می‌دهند؛ شرکت ‌هایی مثل گوگل ،اپل،آمازون و ممکن است سامسونگ. وجه اشتراک این مجموعه ‌ها این است که همگی از تکنولوژی‌های نوآورانه با سبک جدید ی از رهبر ی مصرف می‌کنند.

تا چندی پیش سونی به عنوان شرکـت پیشرو در صنعت الکترونیک بود؛ اما بعد از مدتی مرتکب غلط اتی شد. فکر می‌کنید با مساله کمبود ایده مواجه بود؟ با صحبت‌هایی که با متخصصان در این زمینه انجام داده‌ام، اسم این غلط را تکبر غرور می‌گذارم. اما تا میزانی نیز پیش زمینه‌های فرهنگی در این امر دخیل بوده‌اند. همواره در طول تاریخ اختلافاتی بین ژاپنی‌ها کره‌ای‌ها وجود داشته است.چند سال پیش، سامسونگ که شرکـت کره‌ای است به کمپانی ژاپنی سونی توصیه همکاری جهت تهیه نماشگر‌هایLCD را داد. این‌طور که گفته می‌شود شرکـت سونی به قبلی ه فرهنگی موجود، این پیشنهاد همکاری را بطور مودبانه رد کرد. اما امروزه می‌بینیم که شرکـت سامسونگ به تنهایی در شش بخش صنعت الکترونیک در آمریکا پیشرو است.

روی دیوار کمپانی ی دیگر شعار دیگری تذکر م را جلب کرد که نوشته بود: «بگذارید تا مشتری برند را بسازد.» مجموعه فوق اسکایپ بود. اسکایپ هنوز جزء صد برند مشهور مجله فورچون نیست ولی با درآمد هشت و نیم میلیارد دلاری که برای مایکروسافت دارد، می‌تواند در این لیست قرار بگیرد. این شعار به زودی در جهان ی توسعه‌یافته کنونی به حقیقت خواهد پیوست. به یاد داشته باشید که اسکایپ کمتر از ۹ سال دارد ولی آیکون آبی آن در صفحه نمایش رایانه میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ بدون اینکه از هیچ آگهی اختصاصی برای تبلیغ آن استفاده شده باشد.

من همواره چالش اسکایپ را با مراجعینم بیان می‌کنم. اگر نمی‌توانستید هیچ‌گونه تبلیغاتی داشته باشید و همزمان می بایست فروش را نیز ارتقا می‌دادید،چه می‌کردید؟ تعجب خواهید کرد چنانچه بدانید هر شخص عادی می‌تواند چقدر خلاق باشد. ولی چیزی که بیشتر تعجب‌آور است این است که اکثر افراد از این خلاقیت مصرف نمی‌کنند. یک مدیر اجرایی می‌گفت ما مجبور به استفاده از خلاقیت دیگران نیستیم؛ زیرا خودمان یکی از بزرگ‌ترین شرکـت ‌های موفق جهان را اداره می‌کنیم.

ممکن است گفته او در بازه زمانی معین ی صحیح بوده است، اما هم اکنون واقعیت این است که شرایط زمان حال از قواعد و قوانین دیگری پیروی می‌کند که در عین حال آسان و قدرتمند می باشند . به هرحال مصرف درست از این قوانین قسمت سخت کار است. اگر ادعای شما این است که با شعار «عملگرا بودن خوبتر از ایده‌آل‌گرا بودن است» شرکت ‌تان را مدیریت می‌کنید و دیگر همکاران‌تان به همراه شما تصمیم به چابک بودن و شکستن چارچوب‌ها دارند، از آن‌ها بپرسید آیا این قدرت را در خود می‌بینند که دست از تبلیغات بردارند یا نه؟ به اقطعا ل زیاد جواب آن‌ها همچنان نه خواهد بود؛ چون جسارت و شجاعت چنین کاری را ندارند.

اما اکنون افرادی هستند که این شعار را بر دیوار کمپانی خود نصب کرده ‌اند و با امکانات کم با شجاعت دست به عمل می‌زنند، چون این یکی از قوانین امروز است، نه فردا.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سوپروب close
خرید بک لینک